Kami:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Buai

dah lama sebenarnya nak belikan buai untuk ammar.. kebetulan mama dapat duit yg tak disangka-sangka..jadi dapat la mama membelikan ammar buai.. beli yang murah jer..survey ngan kak ina, dia beli rm180... so, malam tu kami pun pergi la ke nilai.. mencari buai kat kedai perabot.. sesampai kat kedai perabot wira ria.. tauke tu kata buai dia rm190.. aik?aritu kak ina beli kat sini jugak.. benda yg sama jugak..tapi naper extra rm10? mintak kurang sikit pun tauke tu tak mau.. kedekut betul.. terus kami kuar dan menuju ke kedai perabot yang lain.. sib baik kau tak terus beli kat wira ria tadi.. kat kedai perabot 'aku tak ingat namanya'.. model yang sama..brand yg sama ngan wira ria tadi..harga baru rm170...itu harga belum tawar menawar lagi tuh.. lepas mintak kurang, kami dapat ngan harga rm160..ok la.. kurang rm20 dari bugget mama..so, kami pun beli la.. sampai umah..papa pun berusaha la memasang buai...memula, ammar tengok tang jauh jer...

akhirnya...ammar sibuk nak menolong sama...

ammar muktafi dah dapat skru driver.. tengok la dia bertukang tuh..

tengah bertukang, mengantuk la pulak....

tapi nak sambung tolong papa jugak..rajin anak mama ni..

bersungguh-sungguh mengetatkan skru..walhal, skru tu papa dah pasang cukup ketat...

siap buai dipasang, papa & ammar test naik..tengok kukuh ker tak org dewasa naik sama...



ok la tuh... kukuh.. 2 org dewasa pun boleh naik sama.. tak roboh punya...

1 ulasan:

Ietams berkata...

ammaaarrr,
acik nak naik buai gak, buleh tak